Sprzęgło to element w samochodzie, który prędzej, czy później ulegnie zużyciu. Najczęściej wymienia się cały zestaw sprzęgła, czyli docisk, tarczę i łożysko. Niektórzy jednak dokonują wymiany tylko tarczy, co nie zawsze okazuje się dobrym pomysłem. W klasycznych sprzęgłach podstawowymi zadaniami tarczy są umożliwienie przeniesienia napędu z zachowaniem zasady łatwego i płynnego jest rozłączania i załączania oraz tłumienie drgań powstających podczas jazdy.
Przy wymianie samej tarczy sprzęgła ważny jest jej odpowiedni dobór. Jeśli założy się ją prawidłowo, zgodnie z katalogiem producenta sprzęgła powinno wszystko działać prawidłowo. Jednak tutaj należy wziąć pod uwagę wszystkie parametry. Często kierowcy zwracają uwagę tylko na te podstawowe. W wielu przypadkach po zamontowaniu takiego sprzęgła już po przejechaniu kilku kilometrów zaczynają pojawiać się pierwsze szarpnięcia.
Wtedy niestety nie można liczyć za zwrot pieniędzy z gwarancji, gdyż zostanie ona odrzucona z powodu niewłaściwej aplikacji.
Tagi: sprzęgło, tarcza sprzęgła, wymiana tarczy sprzęgła
Zapytałem o to ostatnio mechanika. Powiedział mi że zawsze lepiej kiedy zostanie wymienione całe sprzęgło.
ja kiedyś podajże wymieniałem samą tarczę i było ok
Ja jak wymieniałem kiedyś to cały zestaw sprzęgła
Jakoś nie jestem przekonany do wymiany tylko tarczy, jak juz mi się zepsuje to wolę wymienić całe sprzęgło, to wydaje mi się bardziej opłacalne mimo, że wcale nie tanie.
powinno się wymienić calosc a nie tylko czesc
jestem przekonana że trzeba całość wymieniać a nie tylko część jak np. tarczy.