W dzisiejszym artykule pragniemy przedstawić sytuacje zerwanej linki sprzęgła. Jakie są objawy, jak zachować się podczas jej zerwania, w jaki sposób ją naprawić oraz ile to będzie kosztować.
Jeżeli będziemy delikatnie operować pedałami gazu i sprzęgła, jesteśmy w stanie wykonać nawet redukcję błędów. Z pewnością niedoświadczeni kierowcy będą mieli z tym problem, jednak mimo wszystko zawsze można próbować. Najważniejsza jest odpowiednia technika ruszania z miejsca, w której wrzucamy pierwszy bieg i zaczynami dodawać delikatnie pedał gazu. Mimo szarpania samochodem powinniśmy z powodzeniem ruszyć z miejsca. Jeżeli chodzi o zmianę biegów, tutaj zaczynają się schody. Amatorzy powinni od razu próbować ruszać z załączonym 2 biegiem. Stare wygi które nie boją się zmienić bieg na uszkodzonej lince, ruszają najpierw z 1, a następnie zwiększamy obroty do ok 1000obr/min. Powoli spuszczamy nogę z gazu i ustawiamy dźwignię na luz. Jeżeli samochód zacznie się dławić, ponownie dodajemy gazu. Następnie ponownie zdejmujemy nogę z gazu i delikatnie wrzucamy drugi bieg. Jeżeli wykonamy to zgodnie z instrukcją, bieg powinien wrzucić się sam. By uniknąć zgrzytu podczas wrzucania, warto dodać delikatnie trochę więcej gazu.
Gdy nie udaje nam się wrzucić biegu, zatrzymujemy samochód i zaczynamy cały proces od nowa. Wrzucanie wyższego biegu wykonujemy analogicznie do wyżej opisanego sposobu. Uprościmy sobie zadanie wrzucając biegi na niższych prędkościach samochodu i małej prędkości obrotowej silnika.
Jeżeli chodzi o wymianę linki to demontujemy najpierw obudowę filtru powietrza, a następnie cięgno sprzęgła z widełkami włączającymi. Demontaż jest bardzo prosty i ogranicza się jedynie do naciśnięcia kciukiem linki pomiędzy dźwignią widełek a dźwignią oporową. Po cofnięciu dźwignie widełek, możliwe jest wyjęcie końcówki linki. Zdejmujemy linkę z pedału sprzęgła i wysuwamy ją z pancerza. Po wyjęciu linki z przegrody czołowej, odkręcamy dwie śruby blokujące swobodne wyjście. Montaż wykonujemy odwrotnie do opisywanych czynności.