Centrum-Sprzegla.pl – sprzęgła samochodowe

Naprawa linki sprzęgła

W dzisiejszym artykule pragniemy przedstawić sytuacje zerwanej linki sprzęgła. Jakie są objawy, jak zachować się podczas jej zerwania, w jaki sposób ją naprawić oraz ile to będzie kosztować.

Zerwania linki w samochodzie podczas podróży nie oznacz końca podróży. Linka kończąc swój czas, nie zawsze zrywa się całkowicie. Włókna linki pękają stopniowo, zupełnie jak sznurówka. Często objawia się to głośnym hałasem podczas wciskania pedału sprzęgła. W momencie zrywania się linki i umiejętnym posługiwaniem się pedałem sprzęgła, jesteśmy w stanie bezpiecznie dostrzec do najbliższego serwisu samochodowego i wymienić ja.

Jeżeli będziemy delikatnie operować pedałami gazu i sprzęgła, jesteśmy w stanie wykonać nawet redukcję błędów. Z pewnością niedoświadczeni kierowcy będą mieli z tym problem, jednak mimo wszystko zawsze można próbować. Najważniejsza jest odpowiednia technika ruszania z miejsca, w której wrzucamy pierwszy bieg i zaczynami dodawać delikatnie pedał gazu. Mimo szarpania samochodem powinniśmy z powodzeniem ruszyć z miejsca. Jeżeli chodzi o zmianę biegów, tutaj zaczynają się schody. Amatorzy powinni od razu próbować ruszać z załączonym 2 biegiem. Stare wygi które nie boją się zmienić bieg na uszkodzonej lince, ruszają najpierw z 1, a następnie zwiększamy obroty do ok 1000obr/min. Powoli spuszczamy nogę z gazu i ustawiamy dźwignię na luz. Jeżeli samochód zacznie się dławić, ponownie dodajemy gazu. Następnie ponownie zdejmujemy nogę z gazu i delikatnie wrzucamy drugi bieg. Jeżeli wykonamy to zgodnie z instrukcją, bieg powinien wrzucić się sam. By uniknąć zgrzytu podczas wrzucania, warto dodać delikatnie trochę więcej gazu.

Gdy nie udaje nam się wrzucić biegu, zatrzymujemy samochód i zaczynamy cały proces od nowa. Wrzucanie wyższego biegu wykonujemy analogicznie do wyżej opisanego sposobu. Uprościmy sobie zadanie wrzucając biegi na niższych prędkościach samochodu i małej prędkości obrotowej silnika.

Jeżeli chodzi o wymianę linki to demontujemy najpierw obudowę filtru powietrza, a następnie cięgno sprzęgła z widełkami włączającymi. Demontaż jest bardzo prosty i ogranicza się jedynie do naciśnięcia kciukiem linki pomiędzy dźwignią widełek a dźwignią oporową. Po cofnięciu dźwignie widełek, możliwe jest wyjęcie końcówki linki. Zdejmujemy linkę z pedału sprzęgła i wysuwamy ją z pancerza. Po wyjęciu linki z przegrody czołowej, odkręcamy dwie śruby blokujące swobodne wyjście. Montaż wykonujemy odwrotnie do opisywanych czynności.

Exit mobile version